christelijke datingsite en community
  • Wat vind je van deze blog?
  • Op zoek naar nieuwe christelijke vrienden of een relatie?
  • Dan is dit de site voor jou!
  • Mailen, bloggen en reageren kan gratis op Funky Fish
  • Probeer het uit en schrijf je ook in!

Blog

Nieuw, WijntjeDoen ©

Geknipt en geschoren

Door datingsite- en communitylid
| bekeken: 1142 | funked: 0 | reacties: 0
Over onzin las ik net. Er is onzin te over. Als ik in de super-de-boer-markt loop bijvoorbeeld. Langs het schap met tandpasta's. Ik weet niet of het mensen wel eens opvalt, maar dat is dus een halve supermarktkast vol met verschillende tandpasta's. Freshmint, coolmint, whitening, mineral of herbal. Gekruide tandpasta voor de alternatieve en nog altijd naar zichzelf zoekende biologische tuthola. Zo'n vrouw die haar opgroeiende zoon opvoed op een basis van soja en tofu. En dan verwacht dat hij als volwassene een evenwichtige en liefhebbende man zal zijn. Overigens, is het leuk om eens te tellen hoeveel whiteningproducten er zijn. Moet je eens doen op een zaterdagmiddag, als je niets te doen hebt. Ik ben nog altijd op zoek naar de tandpasta die mij voorziet van de dagelijkse hoeveelheid omega3. Of 5. Opel schijnt al jaren campagne te hebben gevoerd om mensen ervan bewust te maken hoe belangrijk dit onderwerp is.

Of bij de tamponsectie gaan staan. Komisch hoe vrouwen er altijd even snel langs schuifelen met de ogen naar beneden gericht. Toch raar, ik zie nooit zo'n superuitgedoste meid vrolijk huppelend richting de tampons lopen om zielsgelukkig een selectie te maken. Om dan zwierend en zwaaiend weer richting het karretje te zweven, omdat ze zojuist een stuk zekerder van zichzelf is geworden. Nooit gezien. Wat ik wel meemaakte is een meisje dat er stond te puzzelen en toen ze haar keuze had gemaakt mijn verbaasde blik op haar gericht zag. Na enkele tellen van onzekerheid hielp ik haar uit haar lijden met de woorden:

‘Neem jij geen biologische?’

Om haar vervolgens opnieuw tussen de pakjes te zien speuren. ‘Zijn die er dan?’ Waarna ik haar verontwaardigt vertelde dat die veel beter voor het milieu zijn. Ik heb mijn hoofd opgericht en ben duidelijk afkeurend langs haar heen gestapt. De onzekerheid was door de feromonenspray die ik nog even over mij heen gespoten kreeg heen te ruiken. Ik kwam haar later bij de groenten tegen. Bij de worteltjes. Ik kon mijn lachen niet meer inhouden en toen zij zich realiseerde wat er blijkbaar in mijn hoofd omging deed ze mee. Ze realiseerde zich gelukkig de onzin. Ik houd van dat soort vrouwen. Ze zijn vaak van het juiste hout. Geen slons, maar ook geen high-maintenance.

Ik heb hetzelfde gevoel als ik als kerel bij de scheermesjes sta. Dan voel ik me dus echt een ongelooflijk dom consumptierund. En niet één die uit een groen vleesbakje komt. Nee, ik ben massaproductie. Ik heb namelijk een Gilette mach 3. Om de dames duidelijk te maken welke dat is, het is het scheermesjesmerkmodel met drie mesjes. Ik zal ook uitleggen hoe ik ertoe gekomen ben om deze aan te schaffen in plaats van de gewone krabbertjes. Het is omdat ik in de pubertijd ergens een partij dons om mijn gezicht begon waar te nemen. Ik ben toen op hoge poten naar de supermarkt gestapt om zo’n coole Mach 3 aan te schaffen. En een bus scheergel. Wel gelijk Nivea. Niet omdat die zo goed is, maar omdat ik het mooi vind om een bepaalde productlijn in het badkamerkastje te zien. En iedereen heeft wel zo’n potje Nivea-crème. De Mach 3 versie, werd op TV aangeprezen als het nieuwste en beste. Ik geloofde dat. Bovendien werd de illusie opgewekt dat het scheermesje als een straaljager over je huid zou scheren. Straaljagers waren stoer en ik was dat ook. Dus toen ik mijzelf voor de eerste keer scheerde, stond ik met zo’n perfect scheermasker en gewapend met razorblades voor de spiegel. Het scheen mij toe dat ik klaar was voor een hele nieuwe periode in mijn leven. Ik en de Mach 3 zouden zij aan zij vechten tegen de drie opstandige stoppels die sinds een dag of twee boven mijn lip groeiden. Maar aangezien het in de reclame ook altijd zo ging, had ik de bakkebaarden, kin etcetera ook maar goed ingeschuimd. Mijn broer, die God op deze wereld heeft gebracht om mij systematisch te vernederen, kwam even binnenlopen om mij uit te lachen. Ik ben er nooit achter gekomen waarom.

U kunt zich vast wel die prachtige scheerbeweging voorstellen zoals die altijd in de reclame wordt voorgedaan. Ik kan u aanraden om zo nooit te scheren. Ook niet de eerste keer. Het is namelijk zo dat in de reclame de persoon die onder het mes gaat als geschoren is. Daarna krijgt hij zo’n mooi wit maskertje op, waarbij hij met een soort sneeuwschuiversmodel scheermes over zijn gezicht gaat. Dit is dus een nepmesje. Zelfs dat niet, het is niet eens een mesje, maar wel prima in staat de illusie op te wekken dat wel te zijn. Net zoiets als bepaalde donkere types in een BMW zeg maar. Wel leuk om tussendoor te vermelden dat dit de oorzaak is van Audi’s come-back op de automarkt van de laatste jaren. Maar goed, waar het om ging, ik maakte dus vol goede moed die schitterende scheerbeweging met Mach 3.

U kunt zich voorstellen dat ik klonk als een straaljager die door de geluidsbarrière breekt. En U begrijpt dat ik autodidactisch ben aangelegd. En een snelle leerling. De jeugd van een jongen is zwaar en vol bittere tegenslagen. Elke volwassen man verdient daarom alleen al respect omdat hij zijn jonge jaren overleefd heeft.

Ik ken een man uit Oekraïne. Hij ging met zijn vrouw achterop de fiets naar de Ghaldi en de Ghalbert Gein. Met een digitale camera. De foto’s die ze daar hebben gemaakt stuurden ze op naar hun familie in moederland Oekraïne. Die geloofden namelijk niet dat zulke overvloed mogelijk was. De verhalen van dit echtpaar over de Nederlandse overvloed werd bij de familie daar afgedaan als onzin. Totdat ze de foto’s zagen.

Toen werd het afgedaan als onzin.

Gelukkig kwam er na de Mach 3, de Mach3Turbo, de M3Power, de FusionManual en de Fusion Power Phenom van Gilette. De laatste heeft een ingebouwde vibrator. Dus als mannen zich afvragen waarom zij altijd jouw scheermesjes gebruikt, hoop ik dat dit nu duidelijk is. Bij de Fusion kwam een vierde mesje bij, plus één op de achterkant voor de moeilijke plekjes. Gilette kondigde trots aan dat ze na 5 jaar innovatie deze vernieuwingen konden presenteren en dus absoluut niet stil hadden gezeten. Ik dacht altijd dat Gilette een Frans merk was, maar ben er dus nu achter dat het Italiaans is. En de Italianen zijn meesters in het verzinnen en maken van onzin.
  • 'Even over onze vriendschap'

    Het is alweer een tijdje terug dat wij elkaar spraken. Ik had hem namelijk goed kwaad gemaakt. Geen spijt, dat niet. Soms maak je iemand kwaad met de bedoeling het goede te doen. In werkelijkheid overkomt ieder mens dat veel vaker dan hij zelf begrij...
  • Roze?!

    Roze: Even een paar quotes: 'Als een jongen roze durft te dragen, dan is hij zeker van zichzelf.' 'Roze is het nieuwe zwart!' Nu ik: Ik weiger mee te gaan in de einsheidswurst die kleding heet. Ik hoef geen roze te dragen om zeker van mezelf ...
  • Een onbegeerde vrouw

    Nog nooit had ze zich zo onbegeerd gevoeld. Zo afgewezen. Natuurlijk had ze het wel eens eerder meegemaakt. De afkeuring. Zo'n korte blik, die in één keer duidelijk maakte: 'Jij? Nee, toch maar niet.' Vooral in de pubertijd had ze het e...
Funky Fish is een christelijke datingsite en community. De website is in 2002 opgericht om christenen (protestanten en katholieken) een online ontmoetingsplaats te bieden. Vrijgezellen en niet-singles kunnen op allerlei manier contact met elkaar maken, waaronder door te bloggen. Kvk: 32120414, BTW: 817404892B01