Blog
Roze?!
Door datingsite- en communitylid
WijntjeDoen
14-05-2009 14:49 | bekeken:
1179 | funked:
0 | reacties:
2
Roze:
Even een paar quotes:
'Als een jongen roze durft te dragen, dan is hij zeker van zichzelf.'
'Roze is het nieuwe zwart!'
Nu ik: Ik weiger mee te gaan in de einsheidswurst die kleding heet. Ik hoef geen roze te dragen om zeker van mezelf te zijn en zwart is een onvervangbare kleur. Bovendien weiger ik mij te confermeren aan het imago van de metroman, welke naar mijn mening gewoon een verkapte Mediteraanse narcist is. Zo een mannetje is wat mij betreft totaal aan een bepaald gezond Noord-Europees mannenprincipe voorbij gegaan, namelijk dat geld voor mooie opsmuk besteed dient te worden aan vrouwen en auto's. Het is geen probleem om er verzorgt uit te zien als kerel, maar voor mij komt madame in deze op den eerste plaats. De volkswagen op de tweede, hoewel oude liefde nooit roest.
Ik ben trots op de Noord-Europese mannelijke moraal, welke volgens mij ondanks alle kritiek nog steeds met kop en schouders tussen alle andere uitsteekt. Laat de leeuw maar in zijn hempie staan, hij is nog steeds niet voor de poes. Dat is andersom en zo hoort het!
Ik ga geen out-of-bedgelei in mijn haar kwakken á la 15 euri per potje pourri, omdat de mode-industrie toevallig het spoor bijster is. Een kerel is een kerel om zijn hoofd, neus en houding, de kleding en haardracht kunnen hier geen serieus te nemen bijdrage aan leveren. Ik lach me dood om die ventjes die hun zuur verdiende centen aan glanzende japanse haarmode besteden om vervolgens op hun pradaslippertjes knipogend naar meisjes door de stad te slenteren. Het zijn sukkeltjes die het door de commercie omarmde spreekwoord 'kleren maken de man' ook nog zijn gaan geloven. Van die jongens die denken dat melk uit een melkfabriek komt en niet in hun kleine hersenpannetje bij elkaar krijgen dat een kleermaker een man is en niet andersom.
Om dergelijke redenen weiger ik ook Coca-Cola Zero te drinken. Als je een light-frisdrank eerst de vrouwelijke markt op duwt met zogenaamd geëmancipeerde reclames, dan pleeg je hoogverraad naar de werkelijke emancipatie naar gelijkheid (en dus naar de Noord-Europese man) en kun je het wat mij betreft shaken met je flesjes cola. Het is triest om van de vrouwelijke onzekerheid misbruik te maken teneinde een totaal overbodig en bovendien smerig product door haar keel te duwen. Deep-throaten noem ik dat om vervolgens plichtsmatig vrouwen te leren dat ze moeten zeggen dat het lekker is. De emancipatie is allang hartstikke dood. Hersendood.
Net als vrouwen die het in hun hoofd halen om de Cosmo te lezen. Eerst een artikel waarin staat dat ook vollere vrouwen blij moeten zijn met hun lichaam! Hoezee, fijn dat ze daar op die redactie eindelijk begrijpen dat een vrouw mooi is omdat ze variëren van schoonheid en -heden. Vervolgens sla je de bladzijde om waar een liposuctie-advertentie staat...
Hypocrisie is een vak geworden. In de commerciële dienstverlening.
Elke overtuigd geëmancipeerde vrouw dient net als in de middeleeuwen de bijbel van de heidense en wanhoop veroorzakende mode-industrie (de Cosmopolitan e.d.) demonstratief en publiekelijk te verbranden. Doe uw BH erbij, het is prachtig om een vrouw in volle galop te zien bewegen. Al helemaal op rokjesdag. Vrouwelijk vet is verrukkelijk! Het is de oorzaak van het op gang komen van mijn hormoon pomp. Het is de stimulans voor mijn lans, het glijmiddel voor de puddingbuks! Test mijn zelfbeheersing, Gij schone en dartelende vrouwen! Wij mannen houden van endurance-performance.
En dan nog dit! De nieuwe nivea-verzorgingslijn is NIET wat mannen willen! Mannen willen uiteindelijk maar één ding. Dat is een mooie lieve vrouw die hun liefde beantwoordt. De rest is bijzaak. Jullie vrouwen zijn de totaal omvangende en enige reden voor elke vorm van progressie. De inspiratie voor elk geslaagd kunstwerk, het schoonste onderwerp voor de schoonste der kunsten; muziek. Ik wil en zal ook altijd alles voor een vrouw doen...
Behalve roze dragen!
En nu ga ik demonstratief onder een schwarze broek, bruine schoenen met witte sportsokken aantrekken. Vervolgens ga ik een grote boodschap doen. Op mijn toilet heb ik namelijk roze toiletpapier. Pure symboliek natuurlijk... Om vervolgens vanuit ons driethuus te scanderen:
'Lang leve de emotioneel stabiele Noord-Europese man! In welvaart! Hoera! Hoera! Hoera!'