Het is, zoals gewoonlijk, een drukke dag bij bureau MAMS (Moederlijk Advies Middels SMS). Alle medewerkers - voornamelijk moeders en andere experts - zijn druk bezig met het beantwoorden van dringende vragen. Binnen zeer korte tijd heeft MAMS een monopolie-positie verworven op de markt van SMS-diensten. Haar unieke service: het geven van moederlijk advies aan uit huis wonende studenten en andere personen die zichzelf moeten redden.
De moeder aan het meest linkse bureau typt vlot een antwoord in op haar mobieltje. De vraag: “HELP! KLEREN WASSEN...OP HOEVEEL GRADEN MOETEN SOKKEN? EN OP HOEVEEL TSHIRTS
GRTZ”. Het antwoord: “SOKKEN & ONDERGOED = WITTE WAS. WITTE WAS OP ZESTIG GRADEN GEKLEURDE (TSHIRTS )OP VEERTIG LIEFZ MAMS “
Naast haar ontvangt tegelijkertijd een andere moeder een berichtje: “HELP! HOELANG VOORDAT AARDAPPELS GAAR ZIJN? THANX” Daar hoeft de moeder niet over na te denken. Al snel ontvangt de gestresste student het antwoord: “AARDAPPELS MOETN 20 MIN KOKEN LIEFZ MAMS”.
Ook op het gebied van de liefde wordt moederlijk advies gegeven. Het volgende berichtje wordt bestudeerd door een moeder met een leesbril: “HELP! BEN LEUK IEMAND TEGENGEKOMEN MAAR DIE WIL NIET MET ME PRATEN!!XXX” De moeder kijkt even nadenkend naar het schermpje, dan schrijft ze: “NEGEREN!!! DIEGENE = JOU NIET WAARD! LIEFZ MAMS”.
Manager Eva Halldorf legt het succes uit: “De eerste maanden op kamers, zonder een moeder in de buurt, vormen vaak de grootste uitdaging: Vlees brandt aan. Melk wordt zuur. Je botst tegen een deur aan en weet niet of het een hersenschudding is... MAMS vult dat gat in de markt.”
Ze wordt onderbroken door een medewerker: “Sorry, maar ik weet niet wat ik moet schrijven...Dit is me nog nooit eerder gevraagd.” Opeens is iedereen stil. Nu kijken alle moeders naar beide vrouwen. Allebei zien er vertwijfeld uit. Gespannen wordt het mobieltje omhoog gehouden. “Weet iemand hier het antwoord op deze vraag? ‘HELP!!! IS VOLWASSN WORDN WEL MOEITE WAARD
’ ”
De moeder aan het meest linkse bureau typt vlot een antwoord in op haar mobieltje. De vraag: “HELP! KLEREN WASSEN...OP HOEVEEL GRADEN MOETEN SOKKEN? EN OP HOEVEEL TSHIRTS

Naast haar ontvangt tegelijkertijd een andere moeder een berichtje: “HELP! HOELANG VOORDAT AARDAPPELS GAAR ZIJN? THANX” Daar hoeft de moeder niet over na te denken. Al snel ontvangt de gestresste student het antwoord: “AARDAPPELS MOETN 20 MIN KOKEN LIEFZ MAMS”.
Ook op het gebied van de liefde wordt moederlijk advies gegeven. Het volgende berichtje wordt bestudeerd door een moeder met een leesbril: “HELP! BEN LEUK IEMAND TEGENGEKOMEN MAAR DIE WIL NIET MET ME PRATEN!!XXX” De moeder kijkt even nadenkend naar het schermpje, dan schrijft ze: “NEGEREN!!! DIEGENE = JOU NIET WAARD! LIEFZ MAMS”.
Manager Eva Halldorf legt het succes uit: “De eerste maanden op kamers, zonder een moeder in de buurt, vormen vaak de grootste uitdaging: Vlees brandt aan. Melk wordt zuur. Je botst tegen een deur aan en weet niet of het een hersenschudding is... MAMS vult dat gat in de markt.”
Ze wordt onderbroken door een medewerker: “Sorry, maar ik weet niet wat ik moet schrijven...Dit is me nog nooit eerder gevraagd.” Opeens is iedereen stil. Nu kijken alle moeders naar beide vrouwen. Allebei zien er vertwijfeld uit. Gespannen wordt het mobieltje omhoog gehouden. “Weet iemand hier het antwoord op deze vraag? ‘HELP!!! IS VOLWASSN WORDN WEL MOEITE WAARD

Log in om te reageren.