christelijke datingsite en community
  • Wat vind je van deze blog?
  • Op zoek naar nieuwe christelijke vrienden of een relatie?
  • Dan is dit de site voor jou!
  • Mailen, bloggen en reageren kan gratis op Funky Fish
  • Probeer het uit en schrijf je ook in!

Blog

2021, Willem-Anne ©

De verzoeking in de woestijn

Door datingsite- en communitylid
| bekeken: 369 | funked: 6 | reacties: 1
Wanneer me één ding duidelijk wordt, dan is het wel dit, dat Jezus tijdens z'n aardse leven voortdurend in training was om heel nauwkeurig te volgen wat z'n hemelse Vader van Hem verlangde. Een bepaalde gedachte komt steeds bij me naar boven, waar in de bijbel geschreven staat, "dat Jezus door de Geest naar de woestijn werd geleid om door de duivel verzocht te worden..." Een scherper contrast kun je je niet voorstellen. De bijbel vermeld ook dat Hij de gehoorzaamheid heeft geleerd door hetgeen Hij heeft geleden. Vlak voor de grootste crisis gedurende z'n leven vraagt Hij z'n Vader indringend in Gethsemané: "Vader, indien het mogelijk is, laat deze drinkbeker aan mij voorbij gaan, maar niet wat Ik wil, maar wat Gij wilt geschiede."

Henk Binnendijk schreef een boek over het hemelse leven, we zullen dáár zijn wat we hier op aarde geworden zijn. Jezus zegt van zich zelf: "Dit nu is het eeuwige leven, dat zij U kennen, de enige waarachtige God en Jezus Christus die Gij gezonden hebt." Dank zij Jezus' Offer aan het kruis hebben wij verlossing ervaren en wordt ons toegang verleend tot het eeuwige leven. Een tweede belangrijke factor is, dat we vanaf die tijd navolgers zullen worden van Jezus' leven. Wanneer we Hem écht willen kennen, dan zal het evengoed dikwijls gebeuren dat we in ons bestaan beperkt en verzocht worden in moeilijke situaties, irritante dingen en frustraties. Veel dingen lijken stom toeval. Maar anderzijds verlangt de heilige Geest van ons, al die beperkende situaties in conclaaf bij God te brengen.

"Jezus werd door de Geest naar de woestijn geleid om door de duivel verzocht te worden...." Wanneer Hij die verzoekingen glansrijk het hoofd heeft geboden, lezen we dat daarna de engelen kwamen en Hem dienden. Wanneer het onze dagelijkse keuze is om dagelijks volhardend Hem te zoeken in het verlangen Gods wil te doen, dan zal het ook steeds meer tot onze dagelijkse ervaring gaan behoren, dat Hij ons vervuld met zijn hemelse vrede. Wanneer situaties ons dwars zitten weten we dat te relativeren en soms, met behulp van vrienden en een portie nederigheid vinden we weer een uitweg. Ik heb soms moeite met een bijbeltekst uit het boek Jacobus: "Houdt het voor enkel vreugde broeders wanneer gij in velerlei verzoekingen valt." In al die ogenschijnlijke paradoxen mogen we vertrouwen op ons innerlijk kompas. Uiteindelijk zullen we daar komen, zoals God ons leven bedoeld heeft.
  • Het wordt alleen maar beter

    Nog een paar weken, en dan zijn we drie-en-vijftig jaren getrouwd. Sjonge, hoe houd je zo lang vol? Het gekke is, het wordt alleen maar beter. Wanneer ik zestig jaar terug kijk in de tijd, dan zou ik met de kennis van nu op verschillende terreinen an...
  • Als ik ontwaak, dan ben ik nog bij U

    - Koester mijn Naam - Jouw koortsachtige verlangen om veel over Mij te weten, komt deels voort uit jouw ziel. En anderzijds koester je het oprechte verlangen Mij te leren kennen. Godsdienst an sich geeft geen mentale bevrediging. Velen van mijn zo...
  • Een virtuele reis via you tube

    Onder het schrijven van een blog ben ik via you tube "Train Cabin Ambiance with Rain and Train Sounds for Sleep and Relaxtion" onderweg naar ....... tsja, wie zal het zeggen. Ik reis als het ware via een koninklijke salon suite. Buiten sche...
Funky Fish is een christelijke datingsite en community. De website is in 2002 opgericht om christenen (protestanten en katholieken) een online ontmoetingsplaats te bieden. Vrijgezellen en niet-singles kunnen op allerlei manier contact met elkaar maken, waaronder door te bloggen. Kvk: 32120414, BTW: 817404892B01