Blog
Doelmatig daten!
Door datingsite- en communitylid
Blauwtje
21-06-2011 22:34 | bekeken:
1258 | funked:
0 | reacties:
4
Men, wat is dat daten toch moeilijk! Of nee, wacht, de fase nog vóórdat je aan een date begint... ik heb een akte aangemaakt en heb een beetje rondgeklikt en foto’s gekeken. Leuk! En ik zag daar mijn droomman en heb hem gelijk maar een heel lang bericht gestuurd met mijn levensverhaal erin. En nu hoop ik op een date.
Okay haha, iedereen die me kent, snapt dat dit hypothetisch is, want ik heb al heel lang een akte en daten doe ik ook niet echt aan. Aan onbekende mannen mijn levensverhaal sturen zal ik niet doen, ik vind het ongelooflijk irritant als een man míj zijn levensverhaal stuurt als ik geen idee heb wie hij is. Vooral als hij dan gelijk een date wil.
Dus uhmmm wat is dan het punt van mijn intro? Om in te stemmen met de mensen die hier op zoek zijn naar die éne dat contact leggen toch best lastig is, hoe moet dat met al die mensen die je niet kent op zo een site. Tja, hoe herken je daar nou een potentiële geliefde in? Is het trial & error, of is het keiharde targeting en niet geschoten is altijd mis?
Ik heb ontdekt dat management en marketing aardige tools bieden voor mensen die op zoek zijn naar een partner. Wat zeg je? Klinkt raar? Een mens is toch geen product? En we zijn toch op zoek naar een slimme partner, een vleugje magie en zwijmelen bij een hemel vol sterren? Willen mannen niet uitbundig dansen met een vrouw die zo inspirerend is als sprookjesprinses?
Management goeroes en marketing whizzkids hebben van alles in huis voor een make-over van je liefdesleven: SMART, STAR, MAGIE, RUMBA en AIDA!
Hoe dan? Zou je zeggen... en waarom moet het met hoofdletters? De waarde van deze inspirerende woorden zit hem daarin dat het afkortingen zijn voor technieken.
Zo is SMART* een manier om dating-doelen te stellen. “ER was eens...” is mooi voor een sprookje, maar niet zo handig als je op zoek bent naar je partner. ER is er alleen om te ontdekken dat je meER wil: je wilt sneller, mooier en liever, maar is dat wel haalbaar? Daarom stel je Specifiek wat je wil: je wil een partner vinden. Je bepaalt hoe en wanneer dat doel is gehaald (moet wel Meetbaar zijn), en je checkt of dit voor jou Acceptabel is. Een supermodel vinden die gelovig is en altijd in de buurt is, is natuurlijk niet zo een slim doel. Tenzij je niet van Realistische doelen houdt. Maar dan neem je waarschijnlijk de Tijd ervoor...
Zelf zou ik graag wat meer MAGIE willen in mijn dating leven. Momenteel heb ik de motivatie van een taugésprietje na de EHEC-crisis: wat is er nog te beleven als je in je bakkie blijft hangen? Een MAGIE-formulering bevordert hopelijk dat ik me weer identificeer met mijn liefdesdoel. MAGIE brengt namelijk mensen in beweging. Want MAGIE is Meetbaar, Acceptabel, Gecommuniceerd, Inspirerend en Engagerend...
Geen saaie dagen meer, geen uitzichtloze sleur, niet meer thuiskomen in een stil huis... die dagen zijn binnenkort voorbij dankzij de tools van de slimme marketeers! En als zélfs ik dat kan, dan kan mijn bewust een relatie zoekende medemens het zeker.
Zoek dus die leuke artikelen van Carrièretijger op en pas ze niet alleen toe op je werkzame leven maar vooral op het zoeken van je droompartner. Zoals ik je zeg: help Cupido een handje en schiet je pijlen doelbewust af!
* wat het betekent kan je vinden op Wikipedia: nl.wikipedia.org/wiki/SMART-principe. Je kan daar ook de andere technieken vinden.