christelijke datingsite en community

Na de reclame…

Column door , , Reacties: 1, Nederlands
Twitter:
Gewijzigd op: 15-01-2016 10:26
Een kijkje in het nieuws van afgelopen donderdagavond:

• Een IS-aanslag in Jakarta.
• Dode varkens bij een te bouwen asielzoekerscentrum in Heesch.
• Jezelf en je partner al vóór bevruchting genetisch laten testen op eventuele afwijkingen.
• Toch nog winterse neerslag veroorzaakt fikse problemen.
• Het kiezen van een nieuwe kamervoorzitter heeft nogal wat voeten in de aarde.
• In de Verenigde Staten gaat een miljardenprijs verdeeld worden onder slechts enkele mensen.

Hoe kijk jij naar het nieuws? Neem je het ter kennisgeving aan en leef je door, doe je er iets mee of doet het iets met jou?

Door televisie, internet, radio, kranten, tijdschriften en andere media is ons leven steeds meer en ongemerkt gaan bestaan uit het bekijken van reclames.

Bovenstaande nieuwsonderwerpen zou je ook kunnen vertalen in een reclameversie:
• Negatief reisadvies voor reisorganisaties die op Indonesië vliegen, boek simpel om naar een andere bestemming!
• Groot tekort aan bacon, slavinken, gehakt, karbonades, spek en worst bij slagerij in Heesch, en een grote bouwklus gaat waarschijnlijk aan Heesche ondernemers voorbij.
• Positieve stijging te zien in de aanschaf van voorbehoedsmiddelen en zwangerschapstesten.
• De afgelopen tijd kon je in de Alpen niet skiën, dus kom nu vooral in Nederland langlaufen en schaatsen op straat!
• Keuzestress in Den Haag, geef u tijdig op voor een cursus mindfulness...
• Alle loterijen geven sinds vandaag korting op de loten; als u 100 loten koopt, hoeft u er slechts 99 te betalen!

Natuurlijk flink overdreven, maar wie weet toch een eyeopener voor de komende tijd?

Het duo Zuiderveld zong het jaren geleden al:

De zwoele schoonheid stort zich op de machoman, wiens aftershave zo onweerstaanbaar lekker ruikt.
Het hele huisgezin zit stralend rond de pan, want moeder heeft precies de juiste saus gebruikt!
En het gepensioneerde stel heeft goed belegd en o jawel, ze zijn gezond en blijven samen.

De ware vriendschap wordt beklonken met veel drank.
De nieuwe stationcar vertroeteld en gestreeld.
Hoop voor de toekomst wordt geleverd door de bank, omdat het geld uiteindelijk alle wonden heelt.
De baby kraait zo blij in bad, z'n luiers worden nooit meer nat en hij slaagt voor z’n rijexamen.

Je hebt pas echt succes met soepel glanzend haar.
Het nieuwe keukenblok blinkt oogverblindend schoon.
En de verzekering brengt alles voor elkaar.
Je moet online met je mobiele telefoon.
Een frisse geur in de wc, nu ook in sinaasappelspray, zal je bestaan veraangenamen.
Stil maar m’n kind,
Al loeit ook de wind langs de ramen
Stil maar m'n kind
De wereld vergaat pas na de reclame...


Of staat het er inmiddels zo voor: jouw wereld vergaat nú, tijdens de reclame?


Met toestemming van Elly Zuiderveld heb ik het lied “Na de reclame” in deze column verwerkt.

© Elly en Rikkert Zuiderveld, album “Reisverhalen”, 2000.
www.ellyenrikkert.nl

Kijk anders ook eens hier, registratie van het 45-jarig jubileumconcert in Carré.
Log in om te reageren.
LEES OOK
De dunne lijn van drukte Funky Fish ©
De dunne lijn van drukte
Nieuwjaar Chris ©
Nieuwjaar
Kringloop Funky Fish ©
Kringloop
Reacties (1)
  • wat er ook in je leven gebeurd, de wereld draait door.. de reklame blijft schreeuwen, het lijkt en is niet wat het is, blinkende beelden van geluk, schietende en moordende mensen, ik bid en maak mijn keuzes samen met Hem, Hij is de enige echte ..
    geertrude | 15-01-2016 | 13:37 | NL